Bohema 420

Bohema to jacht, na którym da się „połapać ślizgi”, dwie osoby z całym niezbędnym ekwipunkiem turystycznym mogą popłynąć na długi rejs, a z 3-osobowa załogą można uprawiać żeglarstwo „weekendowo-plażowe”.

Po zainstalowaniu małego silnika spalinowego lub elektrycznego można popłynąć na ryby, by już na łowisku, ukradkiem na wiosłach, zbliżyć się do kryjących się w otchłani przebogatych ławic.

Skorupa kadłuba klejona jest diagonalnie z obłogu. Sztywność konstrukcji zapewnia przestrzenna kratownica utworzona ze stępki, nadstępki i ażurowych denników. Stewa, dejwud rufowy oraz pawęż klejone są warstw. W konstrukcji jaskółek, które usztywniają kadłub, także można doszukać się „pierwiastków lotniczych” w postaci otworów ulżeniowych. Wszystko po to by łódka była naprawdę lekka. Nie zmienia to jakoś dramatycznie stopnia trudności wykonania jachtu, niewątpliwie jednak budowa jest znacznie bardziej czasochłonna.

Klasyczna linia jednostki nawiązuje do niemieckich konstrukcji z lat 30 zwanych wanderjollen – łyżkowy dziób, lekko wygięta w łuk pawęż, falochron zbliżony kształtem do gotyckiego portalu, składany w cęgach maszt, rogatnica, bermudzkie ożaglowanie „na trzy czwarte”… Z drugiej strony nowoczesne linie teoretyczne, profilowane płetwy o konstrukcji skorupowej, a także ostatnie zdobycze w technologii klejenia i impregnowania drewna.

Bohemę można przewozić na bagażniku dachowym samochodu z nadwoziem typu kombi. Jacht „w pozycji normalnej” ustawiony na specjalnym łożu dopasowanym do bagażnika dachowego, wsuwamy nań od tyłu samochodu. Na zimę jacht z łożem można podwiesić pod sufitem garażu, windując go w górę na taliach bezpośrednio z samochodowego dachu.

003 bohema 420

Dane techniczne:

Długość 4,20 m

Szerokość 1,25 m

Zanurzenie 0,14/0,85 m

Wyporność 225 kG

powierzchnia żagli 8,2 m²

pl_PLPolski
Przewiń do góry